فایل پاورپوینت بررسی استفاده از خرده لاستیک در مخلوطهای بتن آسفالتی(آسفالت لاستیکی)
بخشی از مطالب:
تجربیات محققان نشان داده افزودن لاستیک به قیر به صورت پودر یا بصورت
قطعات لاستیک در مخلوط آسفالتی با ملاحظه شرایط اختلاط می تواند باعث بهبود
عملکرد آسفالت گردد. افزایش مقاومت در برابر شیار شدگی، افزایش مقاومت در
برابر خستگی، افزایش مقاومت در برابر ترکهای ناشی از انقباض، افزایش
چسبندگی قیر از جمله مواردی است که با اصلاح قیر به وسیله پودر لاستیک می
توان به آن دست یافت. در این تکنولوژی، پودر لاستیک به دو روش تر (اضافه
شدن به قیر) و خشک (اضافه شدن به مصالح سنگی) به آسفالت اضافه می شود.
دایره قانونگذاری کارولاینای جنوبی دستور استفاده از مواد زائد جامد را در
سال 1991 تصویب کرد که نیاز به بررسیهای سازمان حمل و نقل ایالت کارولاینا
جهت استفاده مواد جامد دورریختنی
( بطور مثال لاستیکها ) در ساخت بزرگراهها داشت .
سازمان حمل و نقل پروژه های تحقیقاتی مختلفی را در مورد استفاده از خرده
لاستیک در مخلوطهای آسفالتی تا سال 1991 انجام داده بود . تا این تاریخ پنج
پروژه آسفالت به همراه خرده لاستیک در ایالت اجرا شده بود .
یکی از این پروژه ها روند اجرای خشک بود و سه بزرگراه نیز با استفاده از
روند گرم اجرا شده بود و یک پروژه نیز به روش قطره ای انجام شده بود .
این مقاله گزارشی در مورد روند طراحی مخلوط ، مشکلات و روندهای ساخت و آ
زمایشهای میدانی ارائه می کند . اندازه پروژه ها بین1360 تا 11200 تن
آسفالت لاستیکی بود . تکنولوژی جدید آسفالت لاستیکی که در دانشگاه کلم سون
نیز مورد بررسی قرار خواهد گرفت .
فهرست مطالب :
مقدمه
زمینه
آزمایشات میدانی کارولاینای جنوبی
پروژه جاده پلهام – روند خشک
SCشرکت اندرسون - روند گرم
US76شرکت ماریون – روند گرم
جاده کلوپ شکار منطقه ریچلند – روش قطره ای
نتیجه گیری
سرویس فن آوری آسفالت لاستیکی
این فایل با فرمت پاورپوینت در 34 اسلاید عمدتا قابل ویرایش تهیه شده است.
