فایل پاورپوینت بررسی و تحلیل بازارهای سنتی در ایران ، در حجم 31 اسلاید قابل ویرایش ،
بخشی از مطالب:
چنین فضایی بنا بر خصایص درونی، خواه ناخواه، تا همین اواخر مرکز ثقل
افتصادی– اجتماعی- سیاسی و فرهنگی شهرهای کهن بوده است. به راستی باید
اذعان نمود فضایی در بین کاربریهای شهری این همه فراگیری را در ماهیت خود
ندارند.
بخشی از متن پاورپوینت بررسی و تحلیل بازارهای سنتی در ایران:
بازار در زبان پهلوی «واکار» و «وازار» آمده و به معنای محل داد و ستد و
اجتماع است. بازار در تمدن ایران و جهان سابقه چند هزار ساله دارد. از همان
هنگام که انسان موفق به تولید محصول بیشتر از نیاز خود گردید و به فکر
مبادله آن با دیگر محصولات و تولیدات مورد نیاز خود افتاد، مراحل شکل گیری
بازار آغاز شد.
بازارهای اصلی غالبا یه شکل خطی و در امتداد مهمترین راه و معبر شهری شکل
می گرفته است. به همین سبب مهمترین بخش و عنصر اصلی یک بازار، راسته اصلی
آن است.
و...
فهرست مطالب پاورپوینت بررسی و تحلیل بازارهای سنتی در ایران:
آشنایی با واژه بازار
عناصر بازار
شکل بازارها در قدیم
شکل بازارهای ایرانی
بررسی موردی چند نمونه بازار سنتی
1- بازار تبریز
2- بازار کاشان
3- بازار وکیل شیراز
4-بازار سنندج
این فایل با فرمت پاورپوینت در 31 اسلاید قابل ویرایش با کیفیت و افکت مناسب جهت ارائه های کلاسی تهیه شده است.