رابطه معماری و سینما در عصر مجازی شدن
عصر اطلاعات همراه با فناوری های پیشرفته
رابطه معماری و سینما در عصر مجازی شدن
بخشی از مطالب:
معماری و سینما مجموعه ای از هنر و فنونی هستند که به کمک دستان توانای
معمار و فیلم ساز درهم آمیخته اند. معماری و سینما هر دو به ایجاد فضا و
روح زندگی می پردازند و در فرایند ادراک فضا، هر دو هنر به اصول مشترکی
پایبندند. جهان معماری و دنیای سینما از عناصر بنیادی مشترکی همچون صحنه،
فضا، نور، حرکت و دید برخوردارند.
عصر مجازی شدن چیست؟عصر مجازی نهایت توسعه و پیشرفت فناوری اطلاعات در فضای سه بعدی و در محیطی مبتنی بر دانش است.
بطور یقین گسترش عصر اطلاعات همراه با فناوری های پیشرفته موجود چهارمین موج تغییر را در آینده نزدیک در جهان به همراه خواهد داشت.
موج چهارم و فضای سه بعدی
موج چهارم ی عصر مجازی :
موج چهارم یا عصر مجازی در حقیقت، شکل توسعه و تکامل یافته عصر اطلاعات و دانش است
که در آیندهای نزدیک ظهور خواهد کرد و فضای سه بعدی را در اختیار بشر قرار خواهد داد.
اکسپرسیونیسم
عنوان «هیجان گری» در ۱۹۱۱ برای متمایز ساختن گروه بزرگی از نقاشان به
کار رفت که در دهه اول سده بیستم بنای کار خود را بر بازنمایی
حالات تند عاطفی و عصیان گری علیه نظام های ستم گرانه و ریاکارانه حکومت ها
و مقررات غیرانسانی کارخانه ها و عفونت زدگی شهرها و اجتماعات نهاده بودند.
این هنرمندان برای رسیدن به هدف همان رنگ های تند و تشویش انگیز و ضربات مکرر و هیجان زده قلم مو
و شکل های پیچیده «ون گوگ وار» را در فضایی از چارچوب در رفته و با ژرفنمایی
به دور از قرار و سامان می نشانند و هر آنچه آرام بخش و مهذب و چشم نواز و متعادل بود از صحنه کار خود.
اکسپرسیونیست انتزاعی
این اصطلاح که حدود سال ۱۹۵۰ متداول شد
توصیف کننده جنبشی در هنر انتزاعی تجسمی است که در دهه ۱۹۴۰ در نیویورک پا گرفت.
اکسپرسیونیسم انتزاعی ابتدا درباره برخی از کارهای اولیه کاندینسکی به کار رفت
ولی هنگامی رایج شد که به کارهای آرشیل گورکی و جکسن اطلاق شد. رابطه معماری و سینما در عصر مجازی شدن
اندکی بعد به آثار دیگر نقاشان نیویورک تسری یافت که نه انتزاعی بودند
( مانند آفریده های دکونینگ و گاتلیب) و نه اکسپرسیونیستی ( همچون
کارهای روتکو و کلاین). نقاشانی که با این اصطلاح توصیف می شوند.