فایل پاورپوینت اصول و ضوابط طراحی مجتمع های تجاری، در حجم 77 اسلاید قابل ویرایش،
بخشی از مطالب:
قرارگیری هر فروشگاهی بطور مستقیم ، تحت تأثیر استعدادهای نهایی همان تجارت
می باشد ، هر چه ترافیک پیاده گذرا از مقابل یک مغازه بیشتر باشد کارآیی
آن تجارت نیز بیشتر می شود . پیاده روها از پارکینگ اتومبیل تا محل خرید
باید طوری طرح شوند که از گذشتن خریدار بطور سرسری از مقابل مغازه های اصلی
جلوگیری کند .
ضوابط عمومی طراحی فضاهای تجاری:
حداقل مساحت هر واحد تجاری 12 متر مربع می باشد.
حداقل عرض دهنه تجاری 3 متر تعیین شده است.
ارتفاع واحدهای تجاری واقع در همکف حداکثر 5/5 متر و حداقل 4 متر تعیین می شود.
در طبقه همکف عرض راهروهای دو طرفه حداقل 5 متر و یک طرفه حداقل 3 متر است.
حداقل عرض راهروی جلوی واحدهای تجاری یکطرفه در طبقات بالای همکف 2 متر است.
عرض راه پله بصورت یکطرفه حداقل 2 متر و بصورت دو طرفه حداقل 1/5 متر در
نظر گرفته شود، و فاصله راه پله از دورترین واحد تجاری نباید از 20 متر
تجاوز کند.
به ازای هر 10 واحد تجاری یا 200 متر مربع سطح زیربنا، احداث یک واحد سرویس بهداشتی شامل یک توالت و دستشویی الزامی است.
احداث نیم طبقه در مجموعه های تجاری مجاز نمی باشد.
1- تراکم ساختمانی در کاربری های مختلف:
محله:250درصد مساحت زمین
ناحیه:350درصد مساحت زمین
شهری:500درصد مساحت زمین
و...
فهرست مطالب:
ضوابط عمومی طراحی فضاهای تجاری
مقررات ساختمانی در حوزه تجاری
مقررات تفکیک زمین های واقع در حوزه استفاده از زمین های تجاری
ماده 100 قانون شهرداری
استانداردهای طراحی مجتمع های تجاری
درب های ورودی و خروجی
ظرفیت کریدور
فضاهای ارتباطی
آسانسور
نقاله مسافرتی
سطح شیبدار
استانداردهای جامع معماری
ضوابط و مقررات ساخت و سازدر فضاهای تجاری برای معلولین
مناسب سازى در اماکن عمومى وتجارى
طراحی رستوران
چیدمان صندلی
نکات لازم برای طراحی توالت رستوران ها یا غذا خوری ها
بررسی مصادیق مجتمعهای تجاری
مجتمع تجاری میلاد نور
City Centre
منابع
این فایل با فرمت پاورپوینت در 77 اسلاید قابل ویرایش تهیه شده است.