فایل پاورپوینت ارگونومی مراکز تجاری،در حجم 36 اسلاید قابل ویرایش،
بخشی از مطالب:
آنچه در یک مجتمع تجاری بیش از سایر عناصر نقش ایفا می کند ، ویترین های
عرضه کننده ی کالا ها است. در عرف مراکز، ویترین ها بر عنصر اصلی فضا به
نام دیوار جای گرفته اند. از اینرو تغییر در ساختار ویترین ها ، تغییر در
یکی از سه عنصر اصلی کف ، سقف و دیوار را به همراه دارد.
مراکز تجاری، اغلب تعهدی بس سخت و تعیین کننده است. یک مرکز تجاری باید یک
مجموعه کامل انسانی را در بر داشته باشد. به طور عمده سه سطح مرکز تجاری در
در طراحی وجود دارد:
محلی یا ” MiniMall”، اجتماعی یا ” MaxiMall” و منطقه ای یا ” MegaMall”.
در طراحی مراکزتجاری، نه فقط طراحی فیزیکی محیط مرکز تجاری باید مورد توجه
قرار گیرد, بلکه باید بر تمام بخش ها مانند معابر، ورودی ها، پارکینگ،
پیاده رو، امکانات مسیر، نور، مبلمان و فضاهای عمومی نظارت و کنترل کرد.
فهرست مطالب:
مقدمه
مکانیابی سایت
طراحی داخلی و گزینش مبلمان
شرایط رفت و آمد
ظوابط و مقررات ساخت و سازدر فضاهای تجاری برای معلولین
فضاهای ارتباطی
پلکان و آسانسور
سطح شیبدار
مغازه ها
فروشگاه های مواد غذایی
فروشگاه های میوه و سبزیجات
فروش گاه های زنجیره ای و سوپر مارکت ها
قصابی
این فایل با فرمت پاورپوینت در 36 اسلاید قابل ویرایش تهیه شده است.