فایل پاورپوینت تحلیل و بررسی رفتار لرزه ای پلهای بتنی چند دهانه با دال پیوند، در حجم36 اسلاید قابل ویرایش.
بخشی از مطالب:
پلهای با پایه بتن مسلح در ایران همانند دیگر نقاط جهان مانند ژاپن و
امریکا به دلیل تراکم خودروها و نیاز به گسترش جاده ها کاربرد روزافزونی
یافته است. لیکن، تخریب پایه اینگونه پل های عظیم در شاهراه ها واخل شهرها
در اثر زلزله های مختلف در کشورهای نظیر ایالات متحده ژاپن و نیوزیلند
بیانگر ضعف های موجود در آیین نامه های فعلی این کشورها می باشد.
پلهای بزرگراهی از عمده ترین و مهمترین سازه های واقع در شریان های حیاتی شهری و برون شهری هستند .
یکی از سیستم های را یج برای اجرای پلهای جاده ای، پلهای بتنی با عرشه تیر و
دال می باشند در این سیستم، عرشه مرکب از تیر و دال برای تحمل نیروهای
ثقلی انتخاب می شود.
در انتهای هر عرشه، درز انبساط جهت حرکت عرشه ناشی از تغییرات دمایی، زلزله
و ... ایجاد میشود . بدون ایجاد درز، انبساط عملکرد حرارتی عرشه دچار
اختلال می گردد . استفاده از درزهای انبساط مشکلاتی را نیز در پی دارد .
انباشت مواد زائد در درزها می تواند باعث جلوگیری از انبساط عرشه شود و
نیروهای ناخواسته ای را در عرشه ایجاد کند. همچنین نفوذ آب از درزها باعث
تخریب سرستون خواهد شد که با از بین بردن نشیمنگاه تیرها ، احتمال سقوط
تیرها را بیشتر میکند.
پلهای متعددی در زمین لرزه های گذشته به دلیل سقوط عرشه از تکیه گاه، نشیمنگاه و یا درزهای انبساط تخریب شده اند .
فهرست مطالب :
مقدمه
روش انجام مطالعات
روش تحلیل
بررسی نتایج تحلیل
بررسی نتایج تحلیل تاریخچه زمانی
جمع بندی و نتایج
مراجع
این فایل با فرمت پاورپوینت در36 اسلاید قابل ویرایش تهیه شده است.